tisdag 8 april 2008

Titta det regnar

Förra året gjorde jag, Tess, Annika och Leila en film i skolan. Filmen hette Titta det regnar och är baserad på en novell av Annika. Filmen ställde vi upp med i Vinterfestivalen i kramfors. Det var ett 30 tal bidrag och vi var de yngsta medverkande. Resterande bidrag kom ifrån t.ex. Powerhouse och högskole elever så vi kände oss ganska små på visningen. Eftersom ingen av oss då var över 18 år fick vi inte gå på prisutdelningen och "partyt" efteråt - det ledde till att vi heller inte fick veta vilka som vann. en månad senare går vi in på deras hemsida och ser att vi är en av tre nominerade, vi kom tillslut tvåa! Riktigt riktigt kul. Med motiveringen;

Andra nominerade var:
Titta det regnar! Gjord av: Malin Östman, Therese Kemppainen, Annika Östman och Leila Benjari. (En gripande historia med bra manus. Slutpoängen är snyggt sammanlänkad med början och knyter ihop berättelsen med känsla. Intressant sätt att visa ett tungt ämne och vi hoppas få se mycket mer av dessa unga filmskapare i framtiden.) http://www.vinterfestivalen07.se/


Jag tänkte att ni skulle få se slutresultatet. Kvalitén är dock kass och drar ner filmen väldigt mycket och det är många smådetaljer som inte syns. Jag ska försöka fixa en bättre kvalité på den nästa vecka. Ingen mobbing nu tack. (min skådespelar insats är grym, haha)



Vad tycks?

1 kommentar:

Anonym sa...

Du måste lära mig hur man lägger in en video på bloggen? :)