måndag 7 april 2008

Livläkarens besök.

Finns det något värre än att läsa en bok som man måste läsa? Vi ska på svenskan läsa en bok från upplysningstiden. Jag däremot hittade ingen bok som var skriven då så min lärare lät mig ta en bok som är skriven i nutid men som utpelar sig under den epoken. Per olov Enquist - livläkarens besök. Någon som har läst den? Nu ska jag mysa ner mig under täcket brevid P med en kopp varmt Earl grey te och öppna boken för första gången. Det är bara att hålla tummarna och hoppas att det faller mig i smaken.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som en bra plan! *antecknar i almanackan*

Anonym sa...

Självklart! :)
Har bara 11 helger kvar i stan nu, sen flyttar vi den 12e. Och helgen innan är det midsommar. Och till helgen är du borta.
Herregud, tiden kommer bara försvinna!

Anonym sa...

Livläkarens besök är en av mina favoritböcker, så jag skulle vara rätt så glad om jag skulle behöva läsa den i skolan! Men jag håller med dej, det är hemskt att behöva läsa en bok bara för att man måste.