onsdag 19 mars 2008

Har du kört full någon gång?

Idag var det en liten "temadag" för alla tvåor på gymnasiet,ämnet var Rattfylla. Vi samlades imorse på teatern där vi fick se en dokumentär liknande film som handlade om att köra rattfull och fick lyssna på tre st som på något sätt drabbats av det. Den första tjejen blev påkörd när hon var påväg hem med några kompisar. Hon blev total förlamad. den andra var en mamma som förlorat sin dotter som åkte med en onykter man och den tredje var en kille som körde ihjäl sin kompis. Efter filmen fick vi lyssna på en man från räddningstjänsten och två poliser som pratade om droger. Ganska intressant faktiskt. Efter lunch fick vi sitta och prata i klassen, och fick olika dilemman vi skulle "lösa". Våran lärare tyckte att det räckte om vi snackade om Alkohol delen och inte om drogerna och jag tror jag vet varför. Hon låg och sov under den delen av föreläsningen, haha..

Hade skridskor på gympan och fan vad kul det var, haha. nu ska Bodil, pappas nya brud, snart komma och käka marinerad fläskfile och potatisgratäng så jag ska kila in i duschen. Ikväll ska jag jobba och sedan njuuta av första kvällen på lovet. :]

3 kommentarer:

Fia sa...

Lyllo dig som har lov! Själv tentapluggar jag :( Ska dock på 50årsfest på fredag och då jäklar! Kommer vara i närheten av din mamma då, hos Falbes.

Robert blev ju av med körkortet ganska precis innan vi träffades. Indraget i 9 månader.

Fia sa...

I can do that! :)

Det är pappa Falbe som fyller 50. Vad har du för dig imorgon kväll då?

Fia sa...

Kanske hör av mig till dig ikväll då :) Robert har jour, så han kanske åker iväg och jobbar inatt.