söndag 4 maj 2008

Saturday night live and Sunday morning

Kvällen igår blev lugn. "Förfest" hos bodil med pappa och hans kusiner, haha. Blev ett antal hot shots och groggar innan vi mötte upp Ylva och begav oss ner på stan. Min bror min bror hade redan hunnit börja spela när vi kom dit. Den här gången var det inte lika mycket drag som förra gången och det var mer äldre där men trots det var det bra. Grabbarna är riktigt duktiga! Synd var det dock att Sofia inte kom ner något men man kan inte få allt, haha. Efterfest hos Norpan blev det också. kring kvart över tre beställde norpan en taxi till mig så jag slapp på själv hem till P.

Idag har vjasg hängt hos brorsan hela dagen. Vi har köpt glass, städat på tomten, kastat frisbee och lekt som galningar jag och Joline. Mysungen! Kl 5 var jag bjuden till Bodil på middag. Jimmie, hans tjej malin och deras dotter Olivia, annika och hampus och pappa var också här. Det bjöds iallafall på Fläskfilé, potatisgatäng, tre olika sorters såser samt sallad.

Ikväll blir det antingen mys med en film och sanningens ögonblick, bruden till kille ikväll ska tydligen börja gråta stackarn, eller så ska vi rensa ut ur köket jag och P. Det är något som verkligen har b ehövts göras i en evighet nu men vi tar aldrig tag i det.. Nu står det någon container utanför lägenheterna så nu är det bara att passa på!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan! Kom in på din blogg av en slump, men fortsatta och läsa och blev fast =) Du skriver väldigt bra måste jag säga! Jag går i ettan poå gymnasiet och ska ha nationella proven i engelska b nästa år som jag läste att du precis har gjort. Fick du välja ditt ämne och rubrik själv, det om att det är tufft för ungdomar idag? Hade de skrivit en inledning md saker som du skulle skriva om mer, hur du skulle forma texten?

Jag blev nyfiken på hur mycket det skiljer sig från de vi har i engelska a, nu får man ju ganska klara ämnen som man ska skriva om, men engelska b np-proven kanske är mycket mer självständiga...

Malin sa...

Tjena Cecilia! Det var kul attt höra. Har du också en blogg? Ja precis. Som alltid så fick vi två alternativ som vi fick välja att skriva om. Rubriken var utskriven i båda fallen så det är inget man behövde krångla med. De hade heller inte skrivit någon inledning utan det fanns lite frågor som kman kunde överväga att svara på om man skulle vilja ta det till lite riktlinjer.

Du minns säkert hur det var i nian eller ettan på gymnasiet? Engelska B skrivdelen är precis likadan förutom att vi fick veta vad det skulle handla om i förväg och jobba lite med olika texter inför provet. Förbereda oss helt enkelt!