onsdag 20 augusti 2008

Nu jävlar kör vi igen!

Nu börjar sommarlovet gå mot sitt slut och snart ska man in i de normala rutinerna igen så tanken var nu helt enkelt att jag tänkte dra igång bloggen igen. Det har hänt så satans mycket på slutet, bland annat har jag och Pelle gjort slut, vi gav upp efter över 2,5 år tillsammans, men jag är inte bitter!

Jag tänkte berätta om något som hände i måndags. Jag vaknade med dundrande huvudvärk, helt körd efter uppsala lägret jag var på i helgen med laget, men som under eftermiddag gick över så jag och Pelle bestämde oss för att åka en sväng till sundsvall för att inhandla lite nya kläder.

Pelle sätter sig i bilen för att åka och hämta upp mig. När han vrider om nyckeln går motorn väldigt segt i någon sekund innan den drar igång ordentligt, sekunden därpå springer Napoleon iväg som ett pistolskott. Pelle blir fundersam och springer efter katten som gömt sig i buskarna utanför balkongen och synen han möts av är inte direkt den mysigaste. Napoleon blöder som en .. gris?.. ur munnen.. Panik.

Det visar sig att katten krupit upp i motorrummet för att få skydd ifrån regnet och legat kvar där när Pelle startade motorn. Som tur var hade han bara slagit ut två små tänder fram i underkäken samt bitit bort en bit av tungan. Inte mysigt, inte mysigt alls.

1 kommentar:

Anonym sa...

Huga! Stackars lilla katt! Tur att våra bara får vara inne nu! :P