söndag 15 juni 2008

Bröllopet.

Vilken dag det var igår! Jag och pelle kom till mjällom strax innan ett så vi hann vara där ett tag innan det bar vidare till kapellet i Norrfällsviken där de vigde sig. Det var det första (och förhoppningsvis inte det sista) bröllopet jag var på, ganska litet, men riktigt trevligt. Efter vigseln knäpptes det kort och sedan bar det av tillbaka till Mjällom där vi fick ett varsitt glas champange (stavas det så?) och sedan blev mat. Efter det efterätt bestående av glass och jordgubbar och sedan kaffe och tårta + likör till kaffet ofcourse. Sheridan kan slänga sig i väggen, nu har jag en ny favorit! Amarula.

Jag lovar, efter den kvällen var man inte hungrig. Det blev sedan lekar, jag och brudgumen var ett lag, tyvärr vann vi inte men vi gjorde bra ifrån oss, haha. Presenten blev uppskattad. Vi köpte den där klassiska presenten, en brödrost, en lite värre variant. VI var uppe ganska länge och sov väldigt dåligt den natten. Smålulliga som jag och P var trängdes vi i en tältsäng trots att vi tagit fram två, haha. Jag antar att vi får skylla oss själva för smärtan i ryggen vi känner av idag..

Inga kommentarer: