söndag 13 april 2008

Home sweet home.

Home sweet home. Helgen har varit riktigt bra faktiskt men bowlingen gick inte så bra som jag hoppats. I lördags kom vi fram till Vilhelmina kring halv 1 -1 på dagen. Vi for direkt till bowlinghallen där vi lämnade av oss klotväskorna. Efter det satt vi där en stund jag och Ida medans damerna var på möte och dambowlingen. Efter det begav vi oss vidare till hotellet där vi slängde av oss grejerna i våra rum, sedan var det dags att käka något innan vi skulle spela halv 4.


Det var svårspelade och väldigt känsliga banor. Det tog ett tag innan jag hittade vart jag skulle spela men när jag väl hittade så gick det rätt okej. Jag hade otur med hål och på 6 serier hade jag sammanlagt 14 hål vilket är sjukt mycket. Jag hamnade på 8:de plats efter första kvalstarten och efter andra låg jag på 12:de. 16 skulle gå vidare till semifinal och sista kvalet skulle spelas på söndagen så jag var gaanska nervös hela kvällen.. Ida låg 4a efter andra kvalet, annika 2a och gunilla 9a så dom var vidare. På kvällen var det dags för Supé (?). Till förrätt serverades det en liten laxmacka som var riktigt god och till varmrätt blev det Fläskfilé, potatisgratäng samt rösvin- och beasås - riktigt riktigt gott! Senare på kvällen gick jag och ida till hotellrummet och kollade på Cloverfield. Bra film men inte direkt läskig.

Idag, efter frukosten, fick jag och Ida ta en promenad till bowlinghallen. Vi hade bestämt med Annica och Gunilla att vi skulle vara klara att åka kl 10, så vi hade en halvtimma på oss att käka och checka ut. Men nej nej, dom ville ju inte vänta så länge trots att vi hade bestämt det så jag och Ida var tvugna att ta en promenad till bowlinghallen. Det hade inte gjort någonting såvida vi fått lägga våran packning i bilen innan dom drog, men det hann vi inte. Så vi fick gå som två packåsnor till hallen. Som toppen över i:et så skickar receptionisten på hotellet oss helt fel så vi får gå en omväg på 20 min för att sedan hitta en tant i ett soprum att fråga om vägen. Jag lovar att vi var lagom trötta när vi kom fram.

Det var bara 8 startande i sista passet. Två gick om mig så jag gick vidare till semifinalen = av strax över 40 startande var jag en av de 16 bästa. Semifinalen spelades över fyra serier och hälften slogs ur. Jag fortsatte ställa upp hål så jag hamnade på 10:de plats. Det blev jag jättenöjd med! Annica slutade på fjärde plats och Ida vann hela skiten! Riktigt kul med flashare i toppen.


Lyckad helg alltså!

Inga kommentarer: